Ołtarz przekazany

I już oficjalnie ołtarz został przekazany. A stało się to wczoraj, tj. 3 maja, podczas głównych Uroczystości Królowej Polski na Jasnej Górze. Ale może po kolei.

Spotkanie „kazachskich” księży W ostatni dzień kwietnia, apelem Jasnogórskim rozpoczęło się spotkanie księży, którzy pracowali, pracują (i akurat są w Polsce) i wybierają się do Kazachstanu. Potem spotkanie w sali w Domu Pielgrzyma i opowiastki, wspominania. Chwilę zeszło. Dobrze było posłuchać, jak to drzewniej bywało. A spotkanie zakończyliśmy Mszą św. już 1-ego maja, oczywiście sprawowaną w kaplicy, przed obrazem MB. Nasz ks. abp Tomasz powiedział Słowo Boże. Nie chcę wymieniać kto był, bo może kogoś pomylę, albo pominę. Księżą musieli wrócić do swoich parafii, wiadomo, blisko 3-ego maja. My zostaliśmy, tzn. ks. Arcybiskup i ja, czekając na tę Uroczystość. No oczywiście, to oczekiwanie nie było takie całkowicie bezczynne. Jakieś spotkania, posługa w konfesjonale i tak minął dzień.

Przekazanie 2 maja odbyło się podpisanie umów. Ale rano Msza w częstochowskim Karmelu i potem spotkanie z siostrami. O 15-tej już spotkanie z przedstawicielami Regina della Pacem i podpisanie dokumentów przez p. Prezesa Piotra Ciołkiewicza, p. Mariusz Drapikowskiego – twórcy Ołtarza i oczywiście przez ks. Arcybiskupa. skorzystaliśmy z gościnności Instytutu Prymasa Tysiąclecia. A wieczorem już na Apelu księża biskupi, którzy przyjechali na swoje spotkanie, jak to co roku bywa. I spotkałem się oboma moimi „szefami”: i ks. abpem Tomaszem Peta i ks. abpem Józefem Michalikiem. Nie ma to jak mieć dwóch szefów.

Ale wszystko zaczęło nabierać tempa już 3-ego maja. Wcześnie rano śniadanie, żeby mieć czas na spokojną modlitwę. Ale już około 9-tej okazało się, że przybył p. Ambasador. Oczywiście poszliśmy, aby się przywitać. Przy okazji towarzyszyliśmy mu przy zwiedzaniu Jasnej Góry. Szczerze powiedziawszy, dzięki temu pierwszy raz w życiu byłem w Jasnogórskiej bibliotece i w wielu miejscach, o których nawet nie wiedziałem, że są. Pan Ambasador przyjechał z dwoma synami, którzy teraz też uczą się w Polsce. Potem już Msza św. podczas której p. Piotr – prezes wspólnoty uroczyście przekazał Ołtarz do Kazachstanu. Wcześniej, od 10-tej procesja z monstrancją z ołtarza na Szczyt i modlitwa w intencji pokoju. Potem błogosławieństwo w Wieczerniku, tam niestety nie byłem, tylko księża biskupi. My już na Szczycie czekaliśmy na Mszę. A po Mszy jeszcze uroczysty obiad w refektarzu jasnogórskim. I na Mszy i w czasie obiadu przemówienie p. Ambasadora, który podkreślał, że przez tę inicjatywę zbliżamy się: Kazachstan i Polska.

Powrót I wreszcie powrót. Bo chociaż takie uroczystości są piękne, to jednak wyczerpują. Zaraz po obiedzie wsiadłem w autobus i pojechałem do Uczennic Boskiego Mistrza. Jedna z sióstr – Miriam (nota bene – przełożona), nieopatrznie zaprosiła mnie na kawę po obiedzie. Chyba nie spodziewała się, że dotrę, ale jak coś się misjonarzowi powie, to on to zaraz zrobi (bądźcie więc ostrożni). Ale tak na serio, to spędziliśmy miło czas przy pysznym ciastku i wspaniałej herbatce. S. Miriam była jedną z osób, które prowadziła wolontariat w Jerozolimie przy pierwszym ołtarzu. Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem. Potem życzliwie siostry odwiozły mnie na pociąg. Jako, że wcześniej kupiłem sobie bilety przez internet, spokojnym krokiem wszedłem na dworzec mając jeszcze do odjazdu ponad 10 min. Zerknąłem na tablicę świetlną, aby sprawdzić z którego peronu jadę. Kraków – nie ma. Podszedłem więc do tablicy z rozkładem jazdy, a tam okazuje się, że mój pociąg odjechał 10 min. temu. Bardzo szybko znalazłem bilet, a tam – owszem, czas jest, ale nie z Częstochowa Główna, tylko z Częstochowa Stradom. Cóż, trzeba było bardzo szybko wesprzeć korporację taksówkową, dzięki której w przedostatniej minucie zdążyłem. A potem już mogłem się rozkoszować niespieszną podróżą korzystając z usług PKP Intercity.

Tak to było. Więcej informacji o tych pięknych wydarzeniach (pomijając moją podróż) można znaleźć na serwisie Jasnej Góry i na stronie Stowarzyszenia (linki pod spodem). A na koniec dobra wiadomość – mam wsparcie wizowe -w poniedziałek jadę po wizę!

Z Bogiem – o. Tomasz

strzalka_duza1 Serwis Prasowy Jasnej Góry
strzalka_duza1 Stowarzyszenie Regina della Pacemstrzalka_duza1 Fotorelacja z przekazania Ołtarzastrzalka_duza1  Blog s. Miriamaudio1 Mój wywiad w Radio Jasna Górafoto1 Fotogaleria z Uroczystości

 

One response to “Ołtarz przekazany

  1. br. Kanizy ofm

    o. Tomaszu, chyba ojciec bardziej jest zmęczony w Polsce niż jak jest w Kazachstanie🙂

Skomentuj

