Habemus Papam!

Te słowa, na które czekano na całym świecie. I u nas także. To ciekawe, bo tutaj w Kazachstanie katolicy to mniejszość (podobno 3 %), a jednak zainteresowanie było ogromne wyborem papieża. Ja akurat byłem w Pietropawłowsku. Od przeszłego czwartku siedzieliśmy w domu, bo trochę wiało, i nie dało się wyjechać, ba! wyjść ciężko było. W poniedziałek poczyścili drogę, ale garaż był zawiany. Dwa dni odwalaliśmy śnieg. Nie udało się znaleźć kogoś z traktorem do pomocy. Bywa, trzeba to przyjąć z pokorą. Na szczęście mamy kilka łopat i udało się. I tak w środę udałem się do miasta po s. Natanaelę, która wracała z AStany, ze spotkania sióstr. Kilka dni musiała czekać na możliwość powrót. Kazachstan. Ale ad rem. W środę udało mi się dojechać do Pietropawłowska. Zdecydowałem, że nie będę wracał po nocy, przez nasze błota (jak się okazało – słusznie – niektórzy pół nocy czekali na pomoc). I skorzystałem z gościnności naszego Dziekana. Wieczorkiem siedzieliśmy sobie i czekaliśmy na biały dym. A dym nie był za bardzo widać. Poszedłem się pomodlić i jak już szedłem z kaplicy do pokoju, zaszedłem jeszcze zobaczyć co tam. Zaczęli żartować i ja już miałem wychodzić, jak krzyknęli jest biały dym. Myślałem, że dalej żartują, ale… to była prawda! No i już spanie przeszło. Czekaliśmy póki nowy papież nie wyszedł. Kto to będzie? Spekulacje. I w TV i w pokoju u ojców Redemptorystów w Pietropawłowsku. I kiedy wyszedł… zdziwienie. Ale potem te piękne chwile, prośba o modlitwę… No i przez cały czas oczekiwania przybywające tłumy ludzi na Plac św. Piotra.

A w czwartek już pierwsza Msza z wezwaniem papieża Franciszka. Trzeba się przyzwyczaić.

Dzisiaj u nas zaczęły się rekolekcje. Sławek głosi. Po Mszy św. adoracja. Nawet trochę ludzi zostało. Prosimy o modlitwę w intencji rekolekcji. I przypominam o naszej Nowennie. W środę kolejna.

Pozdrawiam – o. TomaszSAM_1480

Skomentuj

