I gdzie ta wiosna?

Oficjalnie, od 1 marca, w Kazachstanie jest już wiosna. Ale tylko oficjalnie. Bo tak naprawdę wcale jej nie widać. A śniegu nawet coraz więcej, no i burany. Zima solidna. W zasadzie to już od tygodnia wieje. I to jak! Raz chciałem pojechać sobie do sklepu (na drugi koniec wioski) i idąc do garażu spotkałem p. Witię, naszego kierowcę. I mówię, że jadę do sklepu, a on mi, że nigdzie nie pojadę, nam garaż zawiało. Myślałem, że to jakaś zaspa, weźmie się łopatę i po sprawie. Ale jak zobaczyłem tę hałdę śniegu… Wyższa od mnie, szeroka na trzy, cztery metry. I twarda jak beton. Jakby pewnie nie była taka stroma, to spokojnie można by samochodem przejechać. W każdym razie jak przyjechał traktor na gąsienicach, to spokojnie go utrzymała.

Tak więc czekamy na wiosnę. Mamy nadzieję, że prognozy się sprawdzą i w połowie marca już będzie cieplej. Tylko gdzie się podzieje ten śnieg? Pewnie będzie jezioro. A na razie zapowiadają dalsze burany. W piątek 10-11 m/s. Nie w porywach, cały dzień. Ciekawe czy znów prąd wyłączą? Dzisiaj nad ranem wyłączyli i nie było cały dzień. Nasz palacz nie mógł zapalić agregatu i piec zaczął nabierać temperatury, aż strzelało. Wszyscy się pobudzili, i nikt nie widział co się dzieje. Siostra nawet poleciała do kotłowni. Ale udało się. Taki brak prądu to też dar Boży. Można spokojnie książki poczytać, odespać, piękna sprawa. Jak tu mówią: romantyka.

A poza tym normalnie, modlimy się codziennie, w piątki drogi krzyżowe, tylko nie za bardzo do wiosek można pojechać, bo zawiane. Ktoś jechał ostatnio, to za traktorem parę metrów, jak było więcej niż 5m, to już mówili, że traktora nie widać.

Pozdrawiamy z zawianego Oziornego.

Z Bogiem – o. Tomasz

One response to “I gdzie ta wiosna?

  1. niech nasze gorące pozdrowienia z Polski ogrzeją Was choć na chwilkę🙂
    ..a swoją drogą to ciekawa jestem jak te burany wyglądają..
    Pozdrawiam
    z modlitwą

Skomentuj

