Anglia

Jak miło było odwiedzić miejsce, gdzie w tamtym roku spędziłem trzy miesiące na praktyce języka – Anglię. A tak konkretniej, to właśnie wróciłem z tygodniowej wizyty w Polskiej Parafii w Coventry. Muszę przyznać, że był to dla mnie czas nabrania sił, szczególnie tych duchowych. Nie ma się zresztą co dziwić, to bardzo żywa wspólnota. Proboszcz – ks. Romuald – cały czas w ruchu. I znajduje jeszcze czas, żeby przyjmować gości. Skąd te siły (padło takie pytanie)? Ja myślę, że to charyzmat. I dlatego są i grupy modlitewne i schola (prawie same młode małżeństwa) i grupa biblijna i wiele, wiele innych dzieł. Wszystko oczywiście oparte o modlitwę. Ale może po kolei…Zaczęło się tydzień temu – w środę. O północy dotarłem do Birmingham, a stamtąd już kilka kroków do Coventry. Czwartek i piątek, to był czas na odwiedziny w Leamington, w parafii angielskiej, gdzie miałem okazję przebywać w zeszłym roku. A w sobotę się już zaczęło. Po południu ślub, a wieczorem.. a wieczorem „Jajeczko” – czyli spotkanie Wielkanocne dla całej parafii. Spotkanie było przednie, w szczegóły wchodził nie będę, kto nie było niech żałuje. Niedziela, to dzień głoszenia kazań – oczywiście w oparciu o moje doświadczenia Kazachstańskie, a wieczorem jeszcze spotkanie dla kandydatów do bierzmowania. Wczoraj zaś – Warwick Castel. Świetna zabawa. A wieczorem – Msza w Sion Community, oczywiście po angielsku. To tak w skrócie. Bo między czasie jeszcze wiele spotkań z niesamowitymi ludźmi. Cóż.. można tylko powiedzieć: za wszystko Bóg zapłać i do zobaczenia – w Anglii lub w … Kazachstanie.

fr. Thomas

One response to “Anglia

  1. This valuable post, “Anglia | Kazachstan – Moje Misje” indicates that u truly fully
    understand just what you are writing about!
    I really 100 % agree. Thank you -Angelica

Skomentuj

