Witaj Kazachstanie

No i w końcu jestem. Teraz tytuł mojej strony ma już swoje uzasadnienie. O 23:30 czasu miejscowego wylądowałem w Astanie, stolicy Kazachstanu.  Ale tak szczerze powiedziawszy, jakoś to jeszcze do mnie nie dociera.No, ale od początku. Po pierwsze to był to mój najkrótszy dzień w życiu. bo miał tylko 20 godzin. Rano była lekka obawa o czas. Bo przecież remonty w naszej pięknej stolicy. No i dylematy, którędy jechać najlepiej, żeby nie utknąć w korku? Ale, jak się okazało w praktyce, nie było tak źle, bo na lotnisku byłem już po 7-mej. To bardzo dobrze, bo zaraz mogłem sobie nadać bagaż i odprawić Mszę św. w lotniskowej kaplicy. No i kiedy ubierałem się do Mszy w zakrystii, otworzyłem kalendarzyk i się okazało, że dzisiaj jest bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Czyli on został takim moim patronem wyjazdu do Kazachstanu.

Potem kawka z mamą i siostrą, które były ze mną, aby mi machać chusteczkami (oczywiścei zapomniały), no i kontrola bezpieczeństwa i do samolotu. Niestety, nie ma bezpośrednich lotów do Kazachstanu z Polski. Ja przesiadałem się we Frankfurcie. Ogromne lotnisko: najpierw musiałem iść z jednej bramki do drugiej jak przez całe Krakowskie Przedmieście, a potem wieźli nas autobusem jak spod Dworca Wileńskiego do Marek. No a lot do Kazachstanu bardzo fajny. siedziałem sam na podwójnym siedzeniu, więc miejsca dużo. Dobrze też, że troszkę znam ang., to można było jakiś film oglądnąć.

No i w końcu wylądowałem. Nic nie było widać z samolotu, bo już ciemno było. Na lotnisku czekali na mnie ks. Abp Tomasz i ks. Lucjan. Zabrali mnie do parafii katedralnej, gdzie spędzę kilka dni. A Astaną nocą widziana z okien samochodu przepiękna, nowoczesna. Dużo przestrzeni. Wszystko pięknie podświetlone. W końcu stolica ogromnego kraju. A do mnie jeszcze wciąż nie dociera, że ja już w Kazachstanie. Może trzeba się z tym przespać? To wszystkim Dobrej nocy życzę.

Skomentuj

