Posłanie misyjne

W niedzielę (9 października,) w mojej rodzinnej parafii, miała miejsce uroczystość posłania mnie na misje. Uroczystości tej przewodniczył mój arcybiskup, Ks. Abp Józef Michalik. Msza św. rozpoczęła się o godz. 16tej. Ks. Arcybiskup z tej okazji wygłosił homilię, w której udzielił mi wiele cennych wskazówek i przypomniał wszystkim, że odpowiedzialność za misje spoczywa na wszystkich, nie tylko na misjonarzach.To bardzo ważny moment w moim życiu. Oczywiście Ks. Arcybiskup już wcześniej zgodził się na moją posługę misyjną. Ale w czasie tej uroczystości oficjalnie posłał mnie głosić Ewangelię. Myślę, że to bardzo ważne mieć świadomość, że nie jest się samemu, że choć jest się kilka tysięcy km od bliskich i przyjaciół, to jednak się czuje ich obecność, właśnie przez modlitwę. Wspominał też o tym Dyrektor Centrum Formacji Misyjnej – ks. Janusz Paciorek. Mówił o tym, że najgorsza dla misjonarza jest samotność. I tego w zasadzie się boję najbardziej. Ale ufam, że tylu ludzi będzie mnie trzymało w swoich modlitwach, że i ten lęk, ta trudność okaże się bezzasadna.

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przez swoją obecność na tej uroczystości, pokazali mi, że nie jestem sam. Na pierwszym miejscu Ks. Arcybiskupowi, za wielką otwartość i zrozumienie. Bóg zapłać księżom rodakom: ks. Adamowi, ks. Andrzejowi , ks. Krzysztofowi i ks. Ryśkowi. Księżom proboszczom: z Izdebek (mojej pierwszej parafii) – ks. Józefowi i ks. Czesławowi (z rodzinnej parafii), Dyrektorowi CFM-u – ks. Januszowi, dziekanowi ks. Janowi no i przyjaciołom – ks. Eugeniuszowi i ks. Andrzejowi. Dziękuję Siostrom – naszym Służebniczkom z Dąbrówek i wszystkim parafianom, Różom Różańcowym. A szczególnie dziękuję rodzinie, to dla nich chyba nie jest proste. Ale pomimo to wspierają mnie w tym wszystkim.

Bóg zapłać i pamiętajcie o mnie w swoich modlitwach.

Skomentuj

