Dublin & Goodbye England

No i koniec mojego pobytu w Anglii. Ale wcześniej jeszcze Dublin. W czwartek (tj. 29 września) byłem na wycieczce w Dublinie (viva tanie linie lotnicze!).  A tam miałem niesamowitego przewodnika – Brede. Kto to jest Breda?Breda to przeurocza kobietą, która była naszym native speakerem w No i jest Irlandką. To ma zasadnicze znaczenie, ponieważ Irlandczycy są prześwietnymi kompanami. No i miło było się spotkać po kilku miesiącach „nie widzenia”. Dzień w każdym razie bardzo miły i pożyteczny, szczególnie dla mojej znajomości języka angielskiego.

A kilka dni później… trzeba było powiedzieć: goodbye. Trochę żal, ale i radość. Bo tu coś się zostawia, ale czeka coś nowego. No i kilka dni w domku. Ładnie powiedział John (mój proboszcz w angielskiej parafii), kiedy powiedziałem, że będzie mi smutno opuszczać St. Peter. Powiedział: no tak, ale przecież to tylko etap. Teraz się coś nowego zacznie, będziesz głosił Pana Jezusa, a tutaj zawsze możesz wrócić. To było bardzo miłe. A tak już bardziej wesoło, to może fragment gazetki parafialnej:

I have been looking into flights to Kazakhstan and Nigeria. I will miss Fr Thomas who has become my personal trainer and Fr Augustine who is my teddy bear! Best woofs to both of them and thanks for playing with me. Bertie.

Co w wolnym tłumaczeniu znaczy mniej więcej tyle:

Sprawdzałem loty do Kazachstanu i Nigerii. Będę tęsknić za ks. Tomaszem, który został moim osobistym trenerem, i za o. Augustynem, który jest moim pluszowym misiem! Najlepsze „szczęknięcia” dla nich obu i dzięki za zabawę ze mną. Bertie.

Bertie to piesek ks. Johna – proboszcza. Ma swoją rubrykę w gazetce parafialnej.

Tak więc Anglia to już rozdział zamknięty. Zostało trochę nowych przyjaźni. Może kiedyś uda się powrócić na wakacje? Miło by było. Ale nowe czeka…

Skomentuj

